Tuesday, August 23, 2011

mixed around

everything seems not smooth now...mcm2 jadi. naik stress jadinya...tue yg tajuk pun mixed around...carca marba la jwbnye dari hal keje sampe la hal personal...ape la nak jadi dgn aku nie? aku cuba wat yg terbaik je utk sume tapi blk2 org tetap salah kan aku...xpe la nak wat mcm mane kan dah org x suke cara aku...redha trime je la. kadang2 bw kete pun bole khayal fikiran melayang tah ke mana...kalu aku salah xpe la aku minta maaf kepada sesiapa yg sakit ahti dgn perbuatan aku tapi aku cume ingin yg terbaik utk sume...tp jgn complain ape2 dkt aku kalu terjd lg bende yg sama...aku xmo dgr n xmo campur. biar aku menyendiri mcm dulu.

Friday, March 25, 2011

Zizan Raja Lawak Feat. Dina - Selamat Tinggal (Official Full Version)




my faveret song at the current moment...lagu nie bole wat aku meleleh airmata dengar...sumthin about the song

Tuesday, March 22, 2011

Petua Kecantikan Semulajadi


Assalamualaikum wbt....

Hari nie saya nak share tentang petua yang telah dikumpulkan kepada semua. So tengok-tengok lah mana taw kita boleh ambil manfaat darinya kan.


Petua Cepat Dipinang (Ringan Jodoh)
Hendaklah dibacakan Surah Yusuf pada sebekas air yang bersih sebanyak 3 kali pada malam Jumaat. Air itu hendaklah dimandikan tiga pagi berturut-turut dan diminum 7 kali setiap hari selama tiga hari berturut-turut.

Penawar Resdung

Petua yang paling mudah dan berkesan ialah dengan mengamalkan menyedut air ke dalam hidung (seperti sebelum kita ber wuduk). Kemudian picit sebelah hidung dan hembuskan sekuat hati. Buatlah berulang-ulang kali sehingga selesai kedua-duanya. Selepas itu basuhlah muka dengan bersih. Lakukan ini setiap kali setelah sampai ke satu-satu destinasi, baik ke pejabat, bersantai, beriadah atau pulang ke rumah malah ke mana saja. Kesannya sungguh menakjubkan.

Melicin dan Memerahkan Kulit Muka

Ambil sebiji buah tomato masak, lecek hingga halus. Kemudian pupurkan di sekuruh muka. Biarkan mengering selama 20 minit. Bilas dengan air bersih. Amalkan seminggu 2/3 kali.

Menegangkan Kulit Muka

Ambil tepung ubi kayu dan mentimun. Timun itu hendaklah disagat/dihancurkan terlebih dahulu atau dilumatkan. Kemudian campurkan kedua-duanya dengan air sedikit. Kacau rata dan jangan terlalu cair. Selepas itu, sapukan ke muka dan biarkan ia kering. Kemudian basuh. Dengan cara ini ia dapat menegangkan kulit muka serta menampakkan keputihan di muka dan menjadikan kulit kita segar...

Menghilangkan Cagu

Perahkan sedikit air limau kepada kuku yg mencengkam pada daging(cagu). Biarkan selama beberapa minit. Jika boleh, potonglah kuku yg termasuk dalam daging tersebut. Lakukan 2 kali sehari dgn menitikkan air limau pada cagu. Cagu akan beransur pulih.

Menyerikan Wajah

Wanita yang inginkan wajahnya sentiasa berseri apabila dipandang bolehlah mengamalkan amalan di setiap pagi iaitu selawat sebanyak tiga kali sebelum mencuci muka dan sapukan air itu kemuka. Insyaallah akan berserilah wajah anda. Selamat mencuba.

Menghaluskan Kulit

Buah tomato dikisar halus. Lumurkan pada muka seberapa ketika. Sebaiknya dilakukan pada waktu malam kerana tiada gangguan. Setelah agak lama, cuci muka dgn air suam. Amalkan selalu. Buah tomato ini juga berfungsi utk membersihkan kulit.

Menghilangkan Bau Badan

Potongkan limau kasturi dan buangkan bijinya. Kemudian makanlah kulit limau kasturi itu bersama airnya. Amalkan selalu.

Badan Ringan Dan Bertenaga

Minum air rebusan serai dan halia (yg dititik), kulit kayu manis dan lada hitam. Jika kita meminum air rebusan ini pagi dan malam insyaAllah badan akan menjadi ringan dan bertenaga. Selain itu utk meningkat tenaga wanita, amalkan pengambilan 4 biji telur mentah sehari.

Melembutkan Rambut

Ambil secekak kangkung dan bersihkan. Masukkan dlm bekas. Bubuh enam camca air suam dan ramas kangkung hingga mengeluarkan lendir. Lendir itu sapukan pada seluruh rambut dan biarkan seketika. Kemudian bilas rambut dengan air bersih.Lakukan selama dua minggu.

Merawat Kulit Berkedut

Parutkan sebatang lobak merah yang telah dibersihkan, lalu dicampurkan bersama sesudu tepung jagung dan sebiji kuning telur. Sebatikan bancuhan itu lalu dioleskan kepada kulit sekali sehari. Amalkan sehingga berkesan.

Melentikkan Bulu Mata

Ambil daun lidah buaya. Sebelum masuk tidur, sapukan lendirnya pada
bulu mata. Amalkan selalu hingga bulu mata semakin lentik.

Menghilangkan Parut

Ambil sedikit asam jawa, kemudian ramas dgn mencampurkan sedikit air. Jgn terlalu cair. Selepas itu, sapukan pada tempat yg berparut. Biarkan sehingga kering. Seelok-eloknya lakukan pada waktu malam sebelum tidur. Insyaallah ia amat berkesan utk menghilangkan parut.

Melebatkan Rambut

Ambil daun bunga raya yg bersih, ramas sehingga keluar lendir. Ambil lendirnya dan campurkan dgn sebiji telur ayam kampung berserta satu sudu madu lebah. Gaulkan sekata dan sapukan pada rambut anda. Perap dgn tuala lebih kurang 10 minit dan kemudian cuci dan bilas rambut sehingga kering. Amalkan dua kali seminggu.

Awet Muda

Semasa berdandan di waktu pagi baca selawat Nabi di kedua tapak tangan dan raupkan ke muka berserta niat dalam hati supaya di indahkan wajah seperti Nabi Yusuf. Amalkan setiap pagi.

Merawat Senggugut

Ambil segenggam halia dan tumbuk lumat. Masukkan ke dalam segelas air suam. Apabila halia mendap barulah diminum dgn dimulai dengan selawat. InsyaAllah, senggugut akan hilang.

Kulit Cerah dan Licin

Ambil sebiji limau nipis dan dibelah dua. Semasa mandi, gosokkan pada muka dan seluruh badan. Insyaallah, kulit akan cerah, licin dan harum.

Rambut Lebat

Setelah selesai makan, basuh tangan dengan air sehingga bersih. Selawat 3 kali. Tangan yg masih basah itu segera dilap atas rambut.

Mengurangkan Dengkur

Tumbuk lumat tujuh biji badam dan campurkan ke dalam segelas susu panas. Minumlah beberapa minit sebelum tidur.

Menghilangkan Ketuat

Sapukan getah dari pelepah betik yang dipetik terus dari pokoknya. Titiskan getah itu kepada ketuat dan biarkan ianya kering sendiri. Lakukan beberapa kali.Ketuat akan mengering dan luruh sendiri.

Mengempiskan Perut (1)

Ambil air limau nipis dan campur dengan kapur sirih. Sebatikan lalu disapu pada perut kemudian ikat perut seperti perempuan yang baru lepas bersalin (bengkung). Jika tidak mahu bengkung, lumurkan atau sapu dekat perut sahaja, amalkan setiap malam.

Mengekalkan Kecantikan

Kalau mahukan wajah sentiasa cantik amalkan surah Yusuf setiap malam. Di samping itu, untuk mengekalkan kecantikan, tadah air embun malam Jumaat dan sapukan ke wajah, dibuat air mandi ataupun minuman.

Menghasilkan Kulit Cantik

Amalkan meminum air campuran pucuk pegaga dan lobak merah yg telah dihancurkan.

Mengatasi Senggugut

Senggugut memang perkara biasa yang dialami oleh wanita. Namun terdapat cara yang senang untuk mengatasi senggugut . Petua ini saya amalkan dan kesannya memang menakjubkan berkat izin Allah.

1) Campurkan halia yang telah ditumbuk dengan serbuk lada hitam. Kuantiti sama banyak antara kedua-dua bahan. Makan dalam 1 @ 2 minggu sebelum haid. Cara nak telan tu tak kisahlah macam mana pun. Tapi saya gunakan kapsul kosong lebih kurang 2 biji sekali makan. Tapi kenalah cepat
menelannya sebelum ia lembik. Sekali makan anda tidak akan dapat senggugut selama 3 bulan berturut-turut. Ini adalah pengalaman saya.

2) Setelah saya berada di kampus amat susah bagi saya nak amalkan petua tersebut, tapi saya amalkan minum air suam. Kesannya tanpa sedari dah lama saya tak dapat senggugut.

Menegangkan Kulit Muka Dan Menghilang Jerawat

Rebus segenggam biji kani (manjakani atau kani boleh dibeli di kedai2 India) di dalam periuk tanah sehingga menggelegak dan pekat. Apabila suam, sapukan pada wajah atau bahagian kulit yg anda inginkan. Tunggu sehingga kering dan cuci sehingga bersih. Amalkan setiap hari. InsyaAllah kulit tegang jerawat tiada.

Menyegarkan Mata Gatal dan Letih

Ambil beberapa helai daun sireh muda. Kemudian, cuci bersih. Ramas-ramaskan ia dan masukkan ke dalam air suam. Selepas itu, tapis airnya. Selanjutnya rendamkan mata sambil kerdipkan berulang kali. Lakukan selalu dan hasilnya anda akan merasai perubahannya.

Mengempiskan Perut (2)

Asam jawa dan garam dibancuh dengan segelas air panas. Embunkan semalaman. Esok paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka atau membuang air kecil.

Mengelak perut buncit

Sekiranya anda makan nasi, jangan disulami dengan air. Minum air setelah selesai makan. Sebaik-baiknya minum 1/2 jam - 3 jam kemudiannya. Petua ini dapat mengelakkan perut buncit.

Menyegarkan Mata

Ambil timun yg telah dihiris. Lekapkan pada kelopak mata. Pejamkan mata utk berapa ketika. Anda akan berasa kesegarannya selepas itu.

Menaikkan Seri Muka

Basuhkan muka anda dengan menggunakan air basuhan beras yang ketiga. Bilas dengan air bersih setelah sepuluh minit.

Merawat Panau

Ambil sepotong halia, tumbuk lumat dan tempelkan pada tempat berpanau. InsyaAllah, anda akan melihat hasilnya.

Mengelak Rambut Gugur

Ambil beberapa helai daun bunga raya dan lidah buaya. Basuh hingga bersih dan kisarkan hingga hancur. Perap ramuan di atas kepala selama sejam. Lakukan 2 kali seminggu. Insyaallah anda akan memperolehi rambut lebat, hitam dan berkilat semulajadi.

Mengurangkan Air Pada Faraj

Tumbuk hingga halus pucuk dan buah manjakani dan hati pinang muda. Gaulkan dengan minyak minyak bijan dan kemudian kukuskan. Ramuan tersebut hendaklah dimakan ketika tengah malam.

Sihat Tubuh Badan

Setelah solat Subuh, lakukan senaman ringan. Hirup udara segar di luar dan jalan tanpa memakai kasut (Mandi embun). Geselkan kaki di atas rumput yg masih berembun .

Melangsingkan Tubuh

Dua biji lobak merah dan sebiji timun diparut dan diperah airnya. Campur dgn sebiji air limau nipis dan bancuh hingga sebati. Minum dua kali sehari. Amalkan sehingga mencapai berat badan ideal.

Menghilangkan Parut di Kulit

Tumbuk kulit kayu manis sehingga lumat. Campurkan serbuk ini dengan sedikit air. Bancuhkan bersama dengan bedak sejuk. Setelah sebati, sapu rata di bahagian berparut. Lakukan sekerap yg mungkin. Lama-kelamaan, parut akan beransur hilang.Petua ini juga sesuai untuk menghilangkan bintik-bintik hitam dan jerawat di wajah.

Mengelak Keguguran Rambut

Ambil lemak ayam dan masak sehingga menjadi minyak. Sapukan ke kulit kepala seeloknya pada waktu malam. Amalan ini juga dapat mencegah kelemumur.

Menghilangkan Bau Ketiak

Amalkan semasa mandi, gosok ketiak di atas kepala lutut. Selain itu, setiap kali lepas mandi, sapu dengan belakang tapak tangan pada bahagian bawah ketiak.

Menghilangkan Kelemumur

Perahkan air limau purut/nipis di atas kulit kepala. Lumurkan rata-rata dan biarkan beberapa jam. Utk hasil yg baik, biarkan rambut anda diperapkan dgn tuala. Basuh dgn air suam. Selain itu, petua ini juga berguna utk mengurangkan pening kepala.

Rambut Gugur

Rendamkan kacang hijau semalaman. Tapis dan gunakan airnya bagi disapu atas kulit kepala sambil dipicit perlahan2. Amalkan selalu hingga rambut baru kelihatan tumbuh. Di samping itu, elakkan mengikat rambut dgn getah.

Menghilang Sakit Kepala

Ambil daun lemuni (batang yg lembut sahaja) lebih kurang sekilogram. Masukkan ke dalam sarung bantal dan tidurlah menggunakan bantal tadi. Amalkan 2-3 hari dan insyaAllah anda akan berasa segar dan ringan kepala.

Menghilang Ketumbit Mata

Gesel 2 batang sudu. Sapukan bahagian yg digesel di tempat ditumbuhi ketumbit. Lakukan sekali sehari sehingga ketumbit hilang.

Menurunkan Berat Badan (1)

Ambil 3 sudu besar serbuk teh cina dan rendam dalam air. Tapis dan campurkan dengan air perahan limau nipis. Amalkan selalu meminumnya 2 kali sehari iaitu sebelum sarapan dan sebelum tidur.

Menurunkan Berat Badan (2)

Sediakan dua biji limau nipis atau limau kasturi setiap hari. Perah airnya ke dalam gelas yg berisi air sejuk. Masukkan ke dalam peti ais. Amalkan minum selepas makan tengahari atau selepas makan malam.

Mengatasi Tumit Pecah

Gosokkan tumit kaki dengan menggunakan belimbing buluh. Kemudian berus tumit kaki dengan berus lembut. Amalkan sebelum mandi.

Awet Muda (1)

Amalkan memotong kuku atau rambut pada hari-hari yg baik iaitu Isnin, Khamis dan Jumaat. Selain itu, amalkan menanam kuku/rambut yang dipotong atau gugur.

Awet Muda (2)

Sejurus bangun pagi, sebelum mandi dan gosok gigi, amalkan petua ini. Urutkan wajah anda dgn air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat nabi 3 kali. Amalkan setiap hari urutan ini.

Mudah Bangun Pagi

Sebelum tidur, tepuk bantal tiga kali sambil berselawat ke atas Nabi s.a.w. Niat dalam hati utk bangun pagi. Insya-Allah, esok terjaga dengan sendirinya.

Menghilangkan Jerawat

Campur bedak sejuk dan asam jawa. Selawat pada Nabi 3 kali. Sapukan di muka dan di tempat jerawat. Insyaallah, jerawat akan beransur hilang.

Meluruskan Rambut Kerinting

Perah sebiji kelapa dan ambil patinya sahaja. Campurkan dgn air limau nipis. Simpan santan pekat ini di dalam peti ais sehingga atasnya menyerupai krim. Gunakan krim ini utk disapukan pada kulit kepala dan rambut keseluruhannya. Tutup kepala dgn tuala sehingga 1 jam barulah dibilas dgn bersih. Lakukan 3 kali seminggu. Anda akan dapati rambut kerinting akan lurus sedikit demi sedikit.

Menghaluskan Kulit Muka (1)

Bancuh sedikit asam jawa bersama air dan sesudu tepong ubi. Kacau sehingga ia menjadi larutan pekat. Pupurkan kepada muka yang telah dibersihkan. Biarkan ia mengering lebih kurang limabelas minit. Selepas itu barulah dibilas.

Memerahkan Bibir

Sapukan madu asli pada bibir tiap2 malam sebelum masuk tidur. Amalkan selalu. Insyaallah bibir anda akan merah seperti memakai gincu.

Memutih dan Mengilatkan Gigi

Ambil beberapa helai daun kelapa kering. Bakar hingga jadi abu. Gosokkan gigi anda dengan abu daun kelapa tersebut. Lakukan berulang kali dan insyaallah gigi anda putih berkilat.

Tegangkan Payudara

Amalkan meminum air kanji (air didih nasi) sebelum tidur malam. Insyaallah mujarab.

Menghaluskan Kulit Muka (2)

Didihkan susu segar atau pun susu tepong bercampur air. Biarkan ia sejuk. Lalu disapukan kepada muka. Biarkan kering lalu dibasuh dengan air bersih.

Hilangkan Pecah-pecah Di Tumit

Beberapa keping asam gelugur dimasukkan ke dalam baldi yg berisi air suam. Rendamkan kaki anda selama 1/2 jam. Lakukan setiap hari hingga tumit sembuh semula.

Mengembalikan Seri Muka Selepas Bersalin

Rebus beberapa tangkai daun inai dan minum airnya tiga kali seminggu. Seeloknya pada waktu pagi dan malam.

Menguatkan Gigi

Selepas membuang air besar, anda berdiri seketika. Kemudian, duduk bertinggung sambil dua tapak tangan mengetuk urat paha tiga kali .Semasa mengetuk paha dengan dua tapak tangan, cengkam gigi sekuat tenaga. Selepas itu, kumur air di mulut hembuskan pada dua tapak tangan ke arah muka.

Menghilangkan Bau Mulut

Tumbuk lumat sepuluh kuntum bunga cengkeh dan tiga ulas bawang putih. Kemudian gosokkan kepada gigi dan berkumur hingga bersih. Lakukannya tiga hari sekali.

Menghilangkan Lebam Mata

Teh uncang yg telah digunakan jangan buang. Lekap pada mata dan biarkan semalaman. Lakukan 3 kali seminggu ketika hendak masuk tidur.


Menghapuskan Urat Timbul Di Kaki Sewaktu Mengandung

Belah beberapa ulas bawang putih lalu ditenyeh kepada urat yang mula timbul. Amalkan selalu.

Mengelak Santau

Untuk mengelakkan santau melalui makanan, pastikan sebelum menjamah makanan, rasa lelangit kita dengan lidah. Kalau lelangit tu terasa kesat tanpa rasa geli,jangan makan makanan/minuman atau pun tutup kedua-dua belah telinga kalau tak dengar bunyi berdengung, berhati-hatilah dgn keadaan sekeliling. Untuk mengelakkan santau melalui angin,jangan amalkan tidur bertentangan dengan pintu.

Meminimakan Gangguan Semasa Tidur

Biasakan bangun awal pada waktu pagi kerana boleh menyebabkan seseorang itu cepat merasa mengantuk pada waktu malam. Lakukan senaman kerana ia menjadikan seseorang itu cepat letih dan mengantuk. Hilangkan segala masalah dengan mempraktikkan hobi anda seperti membaca, bermain atau berjenaka dengan anak dan isteri. Ingatlah Allah sebelum tidur dan bertawakal kepadaNya setelah kita yakin dengan segala kerja di siang hari itu adalah ibadat.

Menghilangkan Sakit Kepala

Ambil sebiji bawang putih, hiris nipis dan tampal pada kiri dan kanan pelipis. Bawang tadi akan menyedut bisa pada kepala tadi dan biarkan semalaman. Hirisan bawang tadi akan tanggal sendiri apabila mengering dan sakit akan beransur hilang. Pelipis akan berwarna merah kehitaman tetapi akan mengelupas dalam sehari dua.

Sunday, March 6, 2011

3 perkara sukar dilakukan

Juz nak share dengan sume orang...

3 perkara sukar dilakukan tetapi jika dapat akan bahagia dan sihat dan kaya selamanya.insyaALLAH!

1. Buat baik pada orang yang buat tidak baik pada kita.

2. Menjaga nama dan menyokong orang yang di kutuk atau diumpat

3. Mengaku kesilapan kita.

Mereka yang tak dapat buat ini yang selalu stress dan berpenyakit pada usia muda. Bagi orang Islam jika tidak menjaga Rukun Islam dan Rukun Iman dan tidak buat AMar MAkruf nahi mungkar hidup akan gundah gulana dan merana di dunia apatah lagi di akhirat.

Untuk mencegah materialisma, jangan kita iri hati dengan kekayaan dunia seseorang yang ingkar pada Allah dan berpihak kepada kebatilan untuk mendapat wang kerana mereka sedang di bawa kekawah neraka bila meninggalkan dunia kerana khayal dengan dunia yang amat hina di mata ALlah. JAngan susah hati jika tidak dapat beli barang beribu ringgit untuk pandangan manusia tetapi bersyukur dengan sedekah iklhlas walau 1 ringgit kepada pembantu rumah, pencuci tandas, penjual kuih dan orang miskin yang kita jumpa.

Kepada mereka yang sibuk bekerja jangan tertipu sibuk menolong orang lain tetapi menyeksa diri kita menempah tiket ke neraka dengan meninggalkan solat lima waktu. Sia sia apa amalan kita jika solat tidak cukup kerana ini soalan pertama akan ditanya di kubur nanti dan bayangkan bagaiman kita akan dipukul bertalu talu kerana tinggal solat kita.

Semua ibu bapa untuk mengelakkan menangis di masa depan jaga solat anak anak dan jaga aurat anak perempuan kita. Jika kita tidak menjaga aurat kita bagaimana anak perempuan kita akan menjaga aurat mereka kerana minda segar atau blue print mereka ialah menunjukkan kecantikan kepada orang lain untuk mendapat penghargaan manusia yang semua akan berlutut didepan Allah swt dan di hisab setiap amalan. Niatkan kita masuk facebook untuk ilmu dan silaturrahim dan berkongsi berita baik, bukan menunjukkan kemewahan dan kemegahan kita kepada orang lain .

Kepada semua orang yang kaya yang mampu membeli beg tangan hingga 10 ribu ringgit muhasabah apa kita jawab pada Allah jika disoal berapa banyak kita sedekah rezeki kita. Jika kita payan bersedekan ada Tok guru mengatakan duit tidak bersih kerana Allah tidak sudi duit kita kerana bila kita sedekah ALlah yang terima bukan hanya orang yg kita sedekahkan.

Hidup kita bererti bukan DURATION tetapi DONATION

petikan daripda Prof.Dr Muhaya.
MasyaALLAH..saya amat meminati peribadi beliau.
Sama-sama kita semua menjadi lebih baik dari hari semalam, insyaALLAH
sentiasa ada perubahan untuk menjadi baik.Ameen

Tuesday, January 4, 2011

2011

2011, new year, new hope, new challenge and new move...hope so. i wish tis year will bring me more luck and will step more further in my life...wah berangan ye ko nie Farah. nuthin much during celebration tis year...i miss my closet frens ever which i anggap my sister and a part of my family. die dah jauh...jauh sgt. ntah la tak tau kenapa bole jd sume nie...tp mayb silap masing2...kalau die bace blog nie..."wei aku rindu ko la" tue je la yg mampu ku lafazkan...

4th January 2011, a baby girl was born at 3.21am...tp baby gurl nie xde name lg so kit panggil die 'xde name' dulu k...im so happy!!!! bertambah lagi adik ku...wah! banyaknye adik kene jage in the future...

hurmmm...since last year my family keep on asking bile turn ko lak nak kawin, kawan2 lak ramai yg dah mendirikan masjid...wah ayat tak menahan...siap dah ade anak lg. aku nie still macam nie lagi...hurmmm bile turn aku yea? entah la masih menunggu waktu dan calon yg sesuai...tapi ade ke yg nak aku nie???? tepuk dada tanye selera la CIK FARAH ooiii...

I nak share skit la pic my frens punye wedding n yg dah ade nie...jeles mak tau

Alin one of my close frens at UiTM PENANG


MURNIZA (MY SCHOOLMATE) & ME



IESYA (MY BEZFRENS) & ME

TEH (FAMILY FRENS) & JIMMY SHANLEY


WANIE
(MY UiTM CLASSMATE) & ZAMANI


KHIR (MY UiTM PENANG CLASSMATE) & MIZA


Nie lak gambar kawan-kawan ku yg dah ade anak...geram betul dgn baby dorang nie




HANNAH DAMIA (BABY IESYA)



QASEH DAMIA (BABY ALIN)

Saturday, November 27, 2010

My Dearly Gossip Clan...

current moment i really miss my GOSSIP CLAN...we once share our life, joy, problem and laughter together but now everybody seems so bz with their own career even though we are near...let me introduce my GOSSIP CLAN...




* This lovely lady named by MASHITAH JAMIL *
* Her nickname CTAH *
* Sista of mine *
* party people *
* Always fail when it comes to LOVE...ooopppsss sorry my dear *
* My dear lovely frens even though u hurt me and now we like so far away but im still keep updated my self with u. We've been frens since me 18 years old till now so i hope tis friendship will last forever. The bez part is my birthday with her juz different 8 hour. I promise myself i will take care of u so i will keep my promise *
* LOVE U SISTA *




* My lovely big sista SITI SHARMA KAMALUDDIN *
* me juz called her SYA *
* the BIG SISTA *
* a gud listener and share wit *
* always love to make people trust her with her innocent face eventhough it is not true*
* knowing her since my part 4 Degree at Shah Alam and we've been staying in same houz for 3 month. Share our laughter and joy together. She really care about her frens dats why i love her and a gud advisor and listener *
* I LOVE U BIG SISTA *





* My 'dak tecik' sista RAZLIN SHUZILA *
* u can called me ZIE *
* older than me but juz small size = 'dak tecik' sista *
* very soft spoken but can be very loud *
* she can be underestimate of yours...hehehehehehe *
* ZIE my sista i love u even though u dun love me. I knoe u since the first day i in my degree class at SHAH ALAM. she a gud advisor. u very soft spoken person but sumtimes can be changes 360 degress. once be my roomate for 6month even though im like chipsmore hehehehehehe.
* I LOVE U 'DAK TECIK' SISTA*



* My only bro in GOSSIP CLAN, RUDY EFFENDY MOHD NOAH *
* juz called him RUDY *
* BRO OF MINE *
* the clown who always make us laugh even he in sad mood *
* love to see al his frens happy *
* my dear RUDY u like a brother to me where i share my problem and get advice. i can share my problem wit him. He the one i can enjoy my 'artist life' wit coz he also love to mingle with them hahahahahahahha izzit true...? *
* I LOVE U BRO *

Eventhough its hard for us to gather and meet every day but all of u always in my heart. I f i did hurt u all with the way i talk im so sorry...for me dats the way i want to teach people so dat the can see their mistakes...i did bcoz i love u all not coz i hate and dun want to see all of u happy...got it?









I LOVE ALL OF U SO MUCH MY GOSSIP CLAN